06.05.2021

Ford zapowiada europejski program testów nowego, w pełni elektrycznego samochodu dostawczego E Transit, przeprowadzanych przez Klientów

Jak informuje dzisiaj firma Ford, wkrótce zostaną rozpoczęte pierwsze europejskie testy nowego E‑Transita – w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego świata. 

 

Prototypowe E‑Transity dołączą do flot klientów Forda, w których będą eksploatowane w rzeczywistych, trudnych warunkach przez duże firmy z branży dostaw do supermarketów, dostaw towarów do domu klienta, usług pocztowych i usług komunalnych na terytorium Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii. 

 

– Testy w warunkach rzeczywistych są ważnym krokiem na drodze rozwojowej w pełni elektrycznego E‑Transita. Dzięki nim będziemy mogli dokładniej zrozumieć, jak umożliwić zwiększenie produktywność klientom z różnych branż, korzystającym z bezemisyjnego samochodu – powiedział Andrew Mottram, główny inżynier programu E‑Transit w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe. 

 

Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda są częścią szeroko zakrojonego programu rozwojowego E‑Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku. Rozpoczynające się pod koniec lata tego roku testy powinny potwierdzić, że w pełni elektryczny samochód dostawczy może w komforcie sprostać potrzebom eksploatacji w różnych scenariuszach.

 

Inżynierowie Forda wykorzystają dane uzyskane podczas prób do doskonalenia systemów E‑Transita korzystających z łączności oraz funkcji zarządzania jego zasięgiem, aby poprawić zadowolenie klientów z nowego pojazdu.

 

Prototypy przeznaczone do testów zostaną zmontowane w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. Znajdą się wśród nich wersje van oraz z kabiną na podwoziu z zabudowanymi chłodniami, kontenerami, skrzyniami ładunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziałów ładunkowych. Europejscy nabywcy E‑Transitów otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, długości pojazdu, wysokości dachu i masy całkowitej, łącznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.

 

Przestrzeń ładunkowa E‑Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujących Transity ponowne wykorzystanie istniejących zabudów w całkowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urządzeń elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni ładunkowej. 1 Przewidywana ładowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabiną i podwoziem do zabudowy.

 

Całkowicie elektryczny układ napędowy E‑Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km 2 osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza. 

 

Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymają nowe rozwiązania systemu SYNC 4, w tym łatwy w obsłudze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, 3 z przyszłymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dzięki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.

 

Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu będą o około 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, 4 a to dzięki niższym kosztom obsługi serwisowej.

 

 

 # # #                                                                                                                      

1 Maksymalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ościeżnicy drzwi.

2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego. 

3Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.

4 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. 

 4 Dotyczy 3 lat eksploatacji lub przebiegu 180 000 tysięcy kilometrów. Porównano planowe i ponadplanowe czynności serwisowe dla furgonu elektrycznego zasilanego z akumulatora z analogicznym furgonem zasilanym olejem napędowym




Aktualności i wydarzenia




Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera