Ford ogłasza trzyletnie testy E-Transita zasilanego ogniwami wodorowymi

Niezależnie, czy chodzi o pomoc drogową, uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg, utrzymanie sieci gazowej lub wodociągowej, wielu pracowników usuwających skutki awarii musi wykonywać swoje obowiązki w warunkach wysokiego ryzyka. Wielu z nich odnosi obrażenia w wypadkach lub ginie każdego roku na drogach Europy. 1
Panele odblaskowe mogą ograniczyć liczbę wypadków, szczególnie w czasie długich, ciemnych zimowych nocy. Efektywność paneli odblaskowych uzależniona jest od świateł innych pojazdów i są one mniej skuteczne, gdy zbliżamy się do nich wyjeżdżając zza zakrętu. Ostatnio Ford wpadł na ciekawy pomysł.
Pierwsze w swoim rodzaju elektroniczne panele o wysokiej jasności nie wymagają innych źródeł światła, aby skutecznie ostrzegać z odległości. Czerwone pasy są podświetlane dzięki przepływowi prądu przez cienką warstwę gazu zawierającego fosfor - technologia ta jest już stosowana w kokpitach samolotów oraz w ekranach sprzętu medycznego i wojskowego.
Ford testował takie panele we współpracy z Northumbrian Water Group w Wielkiej Brytanii, umożliwiając inżynierom sprawdzenie ich skuteczności w rzeczywistych warunkach i ocenę korzyści płynących z zastosowania paneli, które świecą nawet wtedy, gdy inni kierowcy zaniedbują włączenie swoich reflektorów.
Obecnie panele dostępne są dla modeli Ford Transit i Transit Custom w Wielkiej Brytanii, a włączenie elektronicznych paneli świetlnych wysokiej jasności jest tak proste, jak naciśnięcie przełącznika za fotelem kierowcy. Northumbrian Water Group jest pierwszym komercyjnym użytkownikiem paneli. 2 Obecnie Ford bada możliwości oferowania elektronicznych paneli świetlnych w innych krajach europejskich.
Sprzedaż vanów Transit i Transit Custom w ubiegłym roku wyniosła 203 074 egzemplarze, znacząco przyczyniając się do zajęcia przez Forda szósty raz z rzędu pozycji lidera w segmencie pojazdów użytkowych w Europie. 3
Dla wielu naszych klientów praca na poboczach dróg jest niezbędną częścią ich obowiązków, niosącą ze sobą czasem niebezpieczeństwo. Chcemy mieć pewność, że tego rodzaju prace będą wykonywane tak bezpiecznie i efektywnie, jak to tylko możliwe. Pomysł stworzenia paneli, które mogą być podświetlane bez konieczności polegania na innych źródłach światła, przyszedł «błyskawicznie» - powiedział Simon Robinson, główny inżynier programu, Special Vehicle Options, Ford of Europe
Bardzo się cieszę, że pomysł, który zrodził się w wyniku współpracy naszych kierowców z zespołem innowacyjnych produktów Forda, staje się rzeczywistością. Poprawi to bezpieczeństwo pracy nie tylko w naszym sektorze, ale w przyszłości także we flotach samochodowych na całym świecie. Wiem, że dzięki temu nasze zespoły pracujące w niebezpiecznych warunkach drogowych poczują się pewniej i będą znacznie lepiej widoczne dla naszych klientów. - dodała Kate Wilson, szefowa transportu, Northumbrian Water Group
2 Elektroniczne panele świetlne są obecnie używane przez Northumbrian Water Group. Działa ona w rejonach Essex & Suffolk Water, będących częścią Northumbrian Water Group.
3 Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.