Zelektryfikowany i udoskonalony Ford Fiesta

10.06.2020

Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się  w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.

Układy napędowe Ford EcoBoost Hybrid zaoferują kierowcom Fiesty większą oszczędność paliwa oraz wzmocnienie efektu „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu.

Wprowadzono 48–woltową instalację łagodnej hybrydy, wraz z wyrafinowanymi nowymi systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, których celem jest obniżenie napięcia podczas prowadzenia samochodu na autostradach i w mieście.1

– Wzmocnienie najlepszych w swojej klasie właściwości jezdnych Fiesty układem EcoBoost Hybrid oznacza, że klienci będą dysponować jeszcze większą mocą i rzadziej odwiedzać stacje benzynowe – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Fiesta EcoBoost Hybrid pozwoli większej niż kiedykolwiek liczbie kierowców Forda poznać korzyści wynikające z posiadania napędu elektrycznego.

Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli.

Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0‑litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, zapewniającą niższe zużycie paliwa i emisję CO2.2

Ponadto Fiesta jest teraz lepiej skomunikowana dzięki montowanemu w standardzie modemowi FordPass Connect, udostępniającemu szereg funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dzięki którym wykorzystanie samochodu stanie się łatwiejsze i przyniesie większą satysfakcję właścicielowi.3

Zróżnicowana gama modelu Ford Fiesta obejmuje stylowe wersje Fiesta Trend i Fiesta Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Fiesta Active, sportową Fiestę ST-Line i ekskluzywną Fiestę Vignale w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia dla różnych wersji. Ford sprzedał w 2019 roku w Europie 227 100 egzemplarzy modelu Fiesta.


Oszczędność hybrydowych układów EcoBoost

Kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z zaawansowanego układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, wprowadzonego po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Ford Puma.

Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania:

  • Substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego. W efekcie przyczynia się to do obniżenia emisji CO2 od 91 g/km NEDC (112 g/km WLTP) i oszczędności paliwa od 4,0 l/100 km NEDC (od 5,0 l/100 km WLTP) Dzięki zastosowaniu substytucji momentu obrotowego, 125-konny układ EcoBoost Hybrid zapewnia o 5% niższe zużycie paliwa w porównaniu z tradycyjnym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra i tej samej mocy (NEDC), a nawet do 10% w ruchu miejskim, co potwierdzają dane testowe Forda,
  • Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy przy pełnym obciążeniu i dostarczenie 240 Nm momentu obrotowego w wypadku silnika 155 KM oraz o 50% wyższego momentu w dolnym zakresie obrotów.

BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0‑EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.

Potężniejszy BISG pozwala również na wykorzystanie w modelu Fiesta EcoBoost Hybrid systemu Auto Start-Stop, by poszerzyć zakres scenariuszy jazdy, w jakich działa. Zapewnia przy tym jeszcze większą oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 25 km/h, nawet gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

Zarówno w Fieście EcoBoost Hybrid, jak wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi – dysponującymi mocą 95 KM i 125 KM – pracuje pod maską najnowsza generacja wielokrotnie nagradzanego 1,0–litrowego silnika EcoBoost z systemem dezaktywacji cylindra.

System zwiększa oszczędność automatycznie zatrzymując podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mgnienie oka, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy kultury pracy silnika.

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, oferującą płynną zmianę biegów, skutecznie podnoszącą komfort jazdy i oszczędność paliwa  nawet o 15% w porównaniu z montowaną poprzednio jednostką 100-konną silnika EcoBoost 1,0-litra, przenoszącą napęd za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej (NEDC), mimo przyrostu mocy o 25%. ‑ Silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5–litra i mocy 85 KM nadal oferowany jest kierowcom planującym wysokie przebiegi.

Zaawansowana i skomunikowana Fiesta

Systemy wprowadzone do Fiesty zapewniają podróżowanie w bardziej wyrafinowanym, relaksującym środowisku z możliwością utrzymania stałego kontaktu ze światem, a także bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdę na autostradzie.

Dostępny Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go oraz system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas długich podróży, dostosowując prędkość pojazdu do obowiązujących w danym miejscu ograniczeń, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą.

Stop & Go – dostępny w modelach z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.

Dostępny w standardzie modem pokładowy FordPass Connect, co umożliwia klientom zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca za pomocą urządzenia mobilnego i aplikacji FordPass. Oprócz pomocy w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu dla systemu nawigacji w czasie rzeczywistym, system oferuje funkcje zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi oraz zdalnego uruchamiania silnika4 w wersjach wyposażonych w siedmiostopniową przekładnię automatyczną, a także lokalizację pojazdu, status pojazdu, który informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd.

System komunikacji i rozrywki SYNC 35 doczekał się również udoskonaleń, podnoszących intuicyjność i łatwość obsługi, dzięki nowemu interfejsowi użytkownika z większymi przyciskami wyświetlanymi na 8-calowym kolorowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opłat. Oferowana jest również nowa ładowarka indukcyjna, która pomaga pasażerom prościej ładować smartfony w czasie podróży.

Kolejne nowości dla wersji Fiesty:

  • Wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymały w aktywnym asystencie parkowania (APA) funkcję parkowania prostopadłego ułatwiającą zaparkowanie samochodu bez użycia rąk równolegle do innych samochodów,
  • System ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania – ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżających się do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia,
  • Nowe tryby jazdy Sportowy i Droga nieutwardzodza w wersji Fiesta Active – poza obecnymi trybami Normalny, Eco i Śliska nawierzchnia – pomagają kierowcom w pełni wykorzystać radość z jazdy Fiestą i utrzymać dynamikę pojazdu na nawierzchniach miękkich i sypkich,
  • Opcjonalny subwoofer systemu nagłośnienia B&O premium został przeniesiony do nadkola, co powiększyło przestrzeń bagażową i pozwoliło w wersjach wyposażonych w system B&O ulokować w bagażniku koło zapasowe.

– Fiesta daje teraz więcej przyjemności niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki FordPass Connect możesz ją zamknąć i otworzyć, znaleźć na parkingu, sprawdzić ostatnią podróż i upewnić się, że masz wystarczającą ilość paliwa, by jechać dalej – wszystko to masz w swojej dłoni, więc zawsze jesteś gotowy do drogi – powiedział Roelant de Waard.


Fiesta

Moc maks. (KM)

CO2(g/km wg NEDC)

Zużycie paliwa od (l/100 km NEDC) 

Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP)

CO2 od (g/km WLTP)

1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna

95

94

4,1

114

5,0

1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna

125

96

4,2

114

5,0

1.0-litra EcoBoost
7–biegowa automatyczna

125

104

4,6

127

5,6

1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna

125

91

4,0

112

5,0

1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna

155

91

4,0

114

5,0

1.5-litra TDCi

6-biegowa skrzynia manualna

85

94

3,6

114

4,3

Skontaktuj się z nami

1Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

2Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

3Systemy mogą wymagać aktywacji

4Tam, gdzie jest to dozwolone przez prawo.

5Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami

Android i Android Auto są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.

BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Aktualności i wydarzenia

Promocje

  • Promocja kończy się: 30.06.2024

    SERWIS

    Oferty wiosenne

    Oferty wiosenne
  • Promocja kończy się: 31.03.2024

    NOWE SAMOCHODY

    MOCNA WYPRZEDAŻ FORDA

    MOCNA WYPRZEDAŻ FORDA
  • Promocja kończy się: 31.03.2024

    NOWE SAMOCHODY

    MOCNA WYPRZEDAŻ MODELI DOSTAWCZYCH

    MOCNA WYPRZEDAŻ MODELI DOSTAWCZYCH
  • Promocja kończy się: 31.03.2024

    SERWIS

    Zimowe oferty

    Zimowe oferty
  • Pokaż najnowsze promocje Euro-Car
Pokaż najnowsze promocje Euro-Car

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Euro-Car