Fotele Forda Puma ST dostosowane do kręgosłupa chronią Twoje plecy

18.08.2022

Kto powiedział, że samochody sportowe nie są wygodne?

Fotele Ford Performance

Posiadanie samochodu sportowego do niedawna często oznaczało rezygnację z pewnego komfortu na rzecz twardszej pracy zawieszenia, pozwalającej fanom sportowej jazdy prowadzić samochód z większym wyczuciem.

Ford od pewnego czasu oferuje takie rozwiązania techniczne, jak zaawansowane układy zawieszenia oraz sportowe fotele z regulacją, dzięki którym jazda modelami o wysokich osiągach jest równie pewna, jak komfortowa. Wszystkie one sprawiają, że dynamika modeli Ford Performance staje się dostępna dla liczniejszego grona kierowców.

Teraz producent samochodów wyznacza znacznie wyższy standard komfortu foteli, wprowadzając nowe, opracowane przez Ford Performance przednie siedzenia dla wyczynowego SUV-a Pumy ST¹, które zdobyły certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców.

Co okazało się istotne dla przyznania certyfikatu AGR, regulacja foteli umożliwia ustawienie ich w pozycji odpowiedniej dla pasażera aż na 14 sposobów, zapewniając maksymalny komfort i podparcie – dzięki czemu pasażer nie musi w czasie jazdy dostosowywać swojej pozycji do fotela.

Fotele Ford Performance — Akredytacja AGR

„Kierowcy mogą w pełni wykorzystać dynamikę jazdy naszej zwrotnej Pumy ST tylko wtedy, gdy będą prowadzić w komfortowej pozycji. Dlatego właśnie od podstaw projektowaliśmy nasze nowe fotele Ford Performance z myślą o uzyskaniu certyfikatu AGR” – powiedział Michael Janzen, kierownik ds. systemów foteli w Ford of Europe. „Inżynierowie Ford Performance spędzają w fotelu kierowcy więcej czasu niż inni, więc wiemy z doświadczenia, jak ważna jest pozycja za kierownicą, zarówno dla osiągnięcia przyjemności z jazdy, jak i po to, aby kierowca nie wysiadał zdrętwiały i obolały po podróży”.

Akredytacja AGR jest przyznawana przez niezależny komitet badawczy, złożony z ekspertów reprezentujących różne obszary nauk medycznych, których zadaniem jest pomoc klientom w wyborze produktów przyjaznych dla zdrowia kręgosłupa. Ból dolnej części pleców jest jedną z głównych przyczyn utraty sprawności na świecie. Według jednego z badań aż 63% kierowców cierpi z powodu bólu pleców, który przeszkadza im w wykonywaniu codziennych czynności.

Oprócz typowej regulacji przód/tył oraz regulacji kąta nachylenia oparcia fotela, która uwzględnia zintegrowany zagłówek typowy dla modeli rajdowych i wyścigowych, pasażerowie Pumy ST mogą również regulować wysunięcie i kąt nachylenia dolnej poduszki, aby dostosować ją do swojej ulubionej pozycji za kierownicą.

Wysokość siedziska jest również regulowana, co może być szczególnie korzystne dla wyższych kierowców, którzy preferuj niską, bardziej wyprostowaną pozycję, często wybieraną przez entuzjastów sportowej jazdy. Czteropozycyjna regulacja podparcia lędźwiowego jest sterowana elektronicznie, przełącznikiem umieszczonym na boku fotela.

Inżynierowie Forda eksperymentowali z różnymi piankami, wyściółkami i konstrukcjami szkieletu, aby znaleźć odpowiednią równowagę między komfortem podczas codziennej jazdy i wycieczek po drogach, a wystarczającym podparciem podczas jazdy Pumą ST.

Ford Performance

Na torach testowych Forda, odwzorowujących rzeczywiste układy dróg i nawierzchnie z całego świata, a także na drogach publicznych przetestowano dziesięć prototypów. Testy wytrzymałościowe wykonywane były również z pomocą fordowskiego symulatora „Robutt”, który pozwala zbadać skutki 10-letniego używania fotela w ciągu trzech dni, symulując wsiadanie, wysiadanie i usadzanie się w fotelu 7500 razy.

Nowe fotele – dostępne również dla modeli Focus ST² i Fiesta ST³ – wykończone są najwyższej jakości tapicerką Sensico®. Ford do pokrycia wykorzystał wegański materiał, który doskonale imituje wygląd i walory dotykowe skóry, dorównuje jej także pod względem trwałości i łatwości czyszczenia.

Według danych Forda, opracowane przez Ford Performance sportowe modele ST i inspirowane Ford Performance modele ST-Line4 stanowiły prawie połowę (44 procent) sprzedaży Pumy, Focusa i Fiesty w 2021 roku. Dane Forda sugerują również, że popyt na wersje sportowe rośnie – łączna liczba egzemplarzy Fiesty ST i ST-Line, wzrosła z 25% sprzedawanych w Europie w 2019 roku do 34%, które trafiły do klientów w 2021 roku.

Puma ST, dysponująca mocą 200 KM, wyposażona w zaawansowane sportowe układy, jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, chronione patentem sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz możliwość wyboru trybów jazdy, jest pierwszym w Europie SUV-em Forda o wysokich osiągach, opracowanym z myślą o połączeniu dynamicznych wrażeń z jazdy oraz komfortu i elastyczności.

Nowe fotele Ford Performance należą do szeregu zaawansowanych rozwiązań, zaprojektowanych w celu podniesienia komfortu jazdy w modelach Ford Performance. Jednym z nich jest system adaptacyjnego zawieszenia MagneRide®⁵, dostępny w Fordzie Mustangu⁶ – będący też standardowym wyposażeniem w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E GT⁷ – który pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafią one reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe, gwarantując wysoki komfort i szybkość reakcji.

Ford zamierza nadal wprowadzać siedzenia z certyfikatem AGR do swojej oferty wyposażenia samochodów osobowych, ponieważ odważnie zmierza w kierunku europejskiej motoryzacji, opartej na napędach elektrycznych. Firma ogłosiła niedawno plany wprowadzenia do 2024 r. nowej generacji siedmiu w pełni elektrycznych, w pełni skomunikowanych modeli osobowych i dostawczych.

Ford oferuje również fotele z certyfikatem AGR, dysponujące 18-pozycyjną regulacją w modelach Focus, Galaxy i S-MAX8.


  • Ford Puma ST
  • Ford Puma ST

    Ford Puma ST to nasz pierwszy europejski SUV stworzony z myślą o niezwykłych osiągach, które zapewniają ekstremalne wrażenia z jazdy.

    Ford Puma STNapisz do nas


# # #
1  Ford Puma ST, 200 KM, silnik benzynowy 1,5-litra EcoBoost, – emisja CO2 od 148-154 g/km, zużycie paliwa 6,5-6,8 l/100 km WLTP.
2 Ford Focus ST, 280 KM, silnik benzynowy 2,3-litra EcoBoost, – emisja CO2 od 180-189 g/km, zużycie paliwa od 7,8-8,3 l/100 km wg. WLTP.
3 Ford Fiesta ST 200 KM, silnik benzynowy 1,5-litra EcoBoost, – emisja CO2 139-153 g/km, zużycie paliwa 6,1-6,8 l/100 km wg WLTP.
4 Ford Puma ST-Line z napędami: benzynowym 1,0-litra EcoBoost 125 KM, hybrydowym 1,0-litra EcoBoost 125 KM i 155 KM oraz wysokoprężnym 1,5-litra EcoBlue 120 KM, które zapewniają homologowaną emisję CO2 na poziomie 117-149 g/km i zuóycie paliwa 4,5-6,6 l/100 km, wg WLTP. Ford Puma ST-Line z napędami: benzynowym 1,0-litra EcoBoost 125 KM, hybrydowym 1,0-litra EcoBoost 125 KM i 155 KM oraz wysokoprężnym 1,5-litra EcoBlue 115 KM, które zapewniają homologowaną emisję CO2 na poziomie 115-153 g/km i zużycie paliwa 4,7-6,6 l/100 km, wg WLTP. Ford Fiesta ST-Line z napędami: benzynowym 1,0-litra EcoBoost 100 KM i hybrydowym 1,0-litra EcoBoost 125 KM, które zapewniają homologowaną emisję CO2 na poziomie 111-144 g/km i zużycie paliwa 4,9-6,3 l/100 km, wg WLTP.
5 MagneRide® jest znakiem handlowym BWI Group.
6 Ford Mustang – homologowana emisja CO2 na poziomie 256-284 g/km i zużycie paliwa 11,2-12,4 l/100 km, wg WLTP.
7 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 500 km (wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
8 Ford Galaxy i Ford S-MAX – potwierdzona homologacją emisja CO2 146-196 g/km, zużycie paliwa 6,0-7,5 l/100 km WLTP. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach europejskich (WE) 715/2007 i (UE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.


Aktualności i wydarzenia

Promocje

Pokaż najnowsze promocje Euro-Car

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Euro-Car