Ford ogłasza trzyletnie testy E-Transita zasilanego ogniwami wodorowymi

Mamy już wyniki. Po wprowadzeniu odważnej formuły projektowania, skoncentrowanego na człowieku, Ford ujawnił dziś zwycięską specyfikację nowego modelu Puma ST w wersji Gold Edition, który będzie dostępny w limitowanej liczbie egzemplarzy jeszcze w tym roku.
W ciągu 10 dni fani Forda oddali prawie 275 000 głosów w serii ankiet na profilach producenta samochodów na Twitterze i Instagramie, wybierając kombinacje kolorystyczne elementów, w tym lakieru, naklejek i zacisków hamulcowych, a także decydując o nazwie modelu.
W rezultacie, pierwszy w historii model Ford Performance, w którym tak liczna grupa decydowała o projekcie, będzie wyróżniał się następującymi elementami:
Ankieta | Opcja zwycięska | Opcja odrzucona |
Lakier nadwozia | Czarny – 56 procent | Szary |
Zaciski hamulcowe | Czerwone – 74 procent | Czarne |
Przeszycia pasów bezpieczeństwa | Szare – 87 procent | Czarne |
Naklejki na karoserii | Linie – 74 procent | Pasy |
Zewnętrzne oznakowanie | Emblematy ST – 79 procent | Brak emblematów |
Progi z emblematem | Puma – 53 procent | Ford Performance |
Tabliczka okolicznościowa | ST – 55 procent | Puma |
Nazwa | Puma ST Gold Edition – 59 procent | Puma ST 24K Edition |
Wyniki każdej z ankiet zostały zebrane z poszczególnych rynków w całej Europie oraz z centralnych profili Ford of Europe w mediach społecznościowych, a następnie podsumowane w celu wyłonienia ogólnego zwycięzcy.
– Aby stworzyć coś naprawdę wyjątkowego dla wiernych fanów naszych osiągów, zdecydowaliśmy się na wybiegające w przyszłość podejście i wspólne z nimi tworzenie Pumy ST Gold Edition. Liczba oddanych głosów świadczy, jak entuzjastycznie nastawieni są nasi klienci i że mają doskonały gust – powiedział Amko Leenarts, dyrektor działu projektów w Ford of Europe. – Wszystko tkwi w szczegółach, a tworząc tę specjalną edycję nasi fani skonfigurowali naprawdę pożądany produkt – dodał Leenarts.
Puma ST Gold Edition będzie napędzana 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 200 KM, zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. 1 Zaawansowane, sportowe rozwiązania techniczne obejmują: możliwość wyboru trybu jazdy, w tym Sport, Track i Eco, 2 wyjątkowy w tym segmencie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz zaprojektowane dla tego modelu parametry zawieszenia i układu kierowniczego, zapewniające wyjątkowe reakcje na zakrętach. Dostawy rozpoczną się pod koniec bieżącego roku.
Ford i jego e-sportowy zespół Team Fordzilla zaprezentowali w zeszłym roku koncepcyjny model Team Fordzilla P1, stworzony w podobny sposób, we współpracy projektantów Forda ze społecznością graczy.
1 Ford Puma ST, 200 KM, silnik benzynowy 1,5-litra EcoBoost, – emisja CO2 od 155 g/km, zużycie paliwa od 6,8 l/100 km WLTP.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.