13.11.2020

Na czele stawki: w pełni elektryczny Ford E-Transit napędza przyszłość firm dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu, usługom i możliwościom przewozowym.

Ford, będący światowym liderem na rynku lekkich furgonów użytkowych, przedstawia dziś nowego E‑Transita – inteligentnie skonfigurowany samochód do ciężkiej pracy, który podniesie efektywność firm, dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu, oprogramowaniu, usługom i dodatkowym opcjom, jak system Pro Power Onboard.

– Ford jest liderem rynku pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej i Europie, więc zwrot w kierunku pojazdów flotowych o zerowej emisji zanieczyszczeń, zwłaszcza w segmencie dostaw na ostatnich kilometrach, ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia naszego celu – doprowadzenia do węglowej neutralności do roku 2050 – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. – Ford jest gotów do stanięcia na czele tych zmian, które zapoczątkował wielokrotnie nagradzany Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid. Będzie to korzystne dla naszej planety i dla naszych klientów, którym zmiana przyniesie ogromne korzyści w postaci niższych kosztów operacyjnych i nowych technologii opartych na skomunikowaniu pojazdów z siecią, które pomogą w działalności ich firm.

Nowy E‑Transit jest wspierany potęgą Forda, tworzoną przez globalną sieć ponad 1 800 dilerów pojazdów użytkowych – w tym 1 000 – punktów sprzedaży i serwisu Transitów (Transit Centre) w Europie, gwarantujących łatwość dostępu do zakupu i obsługi tych samochodów. E‑Transit skorzysta również ze współpracy z setkami firm zabudowujących i modyfikujących pojazdy na całym świecie, które już dzisiaj dostarczają specjalistyczne wersje i wyposażenie Transitów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Podczas gdy większość nowych graczy w branży samochodów dostawczych wciąż buduje prototypy, opracowuje procedury testów i rozwiązuje problemy wynikające z trudnych warunków eksploatacji, ekosystem pojazdów użytkowych Forda rozszerza się o oprogramowanie do monitorowania pojazdów elektrycznych i o rozwiązania dla pojazdów skomunikowanych we flotach, wpisujące się w z codzienną, podstawową działalnością klientów.

– Podwajamy nakłady na oprogramowanie i usługi cyfrowe, aby pomóc naszym klientom flotowym w rozwoju i bardziej efektywnym prowadzeniu działalności – powiedział Jim Farley.

Ford, który jest wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie i Ameryce Północnej, produkuje samochody z rodziny Transit od 55 lat, a pojazdy użytkowe od 1905 roku. Firma będzie produkowała E‑Transity dla europejskich klientów w fabryce Ford Otosan Kocaeli w Turcji na dedykowanej linii obok wielokrotnie nagradzanego modelu Transit Custom Plug-In Hybrid. Pojazdy dla klientów z Ameryki Północnej będą produkowane w Kansas City Assembly Plant w Claycomo w stanie Missouri.

Jazda w kierunku ekologii

Mimo szybkiego wzrostu popytu na pojazdy dostawcze, miasta na całym świecie – od Londynu po Los Angeles – zobowiązują się do tworzenia stref „bezemisyjnych” ZEZ, zmniejszania poziomu emisji gazów cieplarnianych i obniżania poziomu hałasu.

– Więcej firm z branży budowlanej, służb ratowniczych i usług komunalnych decyduje się na wybór samochodów ciężarowych i dostawczych firmy Ford, niż jakiegokolwiek innego producenta, a my staramy się pomóc klientom przesiąść się do samochodów nieemitujących spalin – mówi Hau Thai-Tang, dyrektor operacyjny platformy produktowej Forda. – E‑Transit to łączność i dostęp do informacji, które pomogą naszym klientom flotowym w uzyskaniu większej sprawności działania. Możliwości i korzyści będą rosły z czasem, dzięki coraz większej liczbie samochodów korzystających z rozbudowanych systemów opartych na komunikacji.

E‑Transit, który zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku, jest częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E będzie dostępny w europejskich salonach sprzedaży od początku przyszłego roku, a w pełni elektryczny F-150 zacznie pojawiać się u północnoamerykańskich dilerów w połowie 2022 roku.

W Europie Ford prowadził programy pilotażowe dotyczące zelektryfikowanych pojazdów użytkowych od 2018, roku, współpracując z lokalnymi władzami w Anglii, Niemczech, Hiszpanii i Turcji. Badano, w jaki sposób kierowcy wykorzystywali pojazdy hybrydowe Transit Custom Plug-In Hybrid w Londynie, Kolonii, Walencji i w Ankarze. Firma wykorzystuje zdobyte doświadczenia między innymi w zakresie użytkowania pojazdów i nawyków związanych z ładowaniem akumulatorów przy rozwoju E‑Transita i powiązanych z nim usług.

Zasięg i rozwiązania dotyczące ładowania dostosowane do potrzeb biznesu

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E‑Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP 1). To wystarczająco duży zasięg, aby sprostać codziennym potrzebom, wsparty sporą dodatkową pojemnością akumulatora, by uwzględnić zmiany w obciążeniu pojazdu i w warunkach pogodowych.

Sprawia to, że E‑Transit jest idealnym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy, bez konieczności ponoszenia przez właścicieli flot kosztów niepotrzebnej im nadmiernej pojemność akumulatora.

Tryby jazdy E‑Transita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E‑Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

E‑Transit nie tylko pozwala firmom prowadzić bardziej zrównoważoną środowiskowo działalność, ale też oferuje wyraźne korzyści biznesowe. E‑Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.2

W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.3

– Jasna misja zapewnienia sukcesu firmom naszych klientów przyczyniła się do tego, że Ford stał się wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Dzięki elektryfikacji napędów klienci otrzymują nowe sposoby efektywniejszego zarządzania działalnością i flotami. Wraz z E‑Transitem klienci kupują 55-letnie doświadczenie w tworzeniu kolejnych generacji Transita, dostęp do sieci dilerów i firm zabudowujących nadwozia, a także ekosystem narzędzi cyfrowych, które pomogą w przełożeniu potencjału elektryfikacji na biznesową rzeczywistość, ponadto otrzymują wszystkie inne korzyści, płynące z transportu bezemisyjnego.

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E‑Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E‑Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny.4  Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E‑Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.4

Więcej mocy i łączności w ruchu

E‑Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Standardowy modem FordPass Connect5  zapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.

E‑Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 6  dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E‑Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.

Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych 7 i inteligentnego kontrolowania prędkości , które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.

Dodatkowo E‑Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, 7 system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznychsystem ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchuoraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. 7 Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, 7 funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

Dostarczany z możliwościami, które kochają użytkownicy Transitów  

Akumulator E‑Transita, zaprojektowany z bezkompromisowym naciskiem na pojemność przestrzeni ładunkowej, znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej– dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.

Inżynierowie Forda przeprojektowali układ napędowy i tylne zawieszenie E‑Transita, optymalizując przestrzeń ładunkową i tworząc wytrzymały układ tylnego zawieszenia ze skośnymi wahaczami wleczonymi, który umożliwia lepszą precyzję kierowania i pewniejsze prowadzenie, a także lepszy kontakt kół z nawierzchnią, zarówno w czasie jazdy z pełnym obciążeniem, jak i bez niego. 

E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg dla furgonu i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną.8  Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Po udanej współpracy partnerskiej z miastami, w których testowano floty samochodów Transit Custom Plug-In Hybrid, od 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E‑Transitów na kluczowych rynkach europejskich.

# # #

 

  • 1 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.
  • Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W fazie przechodzenia z procedury NEDC do WLTP, zużycie paliwa i emisja CO2 będą podawane również według wcześniejszej procedury NEDC. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
  • Dotyczy 3 lat eksploatacji lub przebiegu 180 000 tysięcy kilometrów. Porównano planowe i ponadplanowe czynności serwisowe dla furgonu elektrycznego zasilanego z akumulatora z analogicznym furgonem zasilanym olejem napędowym
  •  
  • 3 Szczegóły dotyczące warunków gwarancji można uzyskać w salonach dealerskich Forda.
  • 4 Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.
  • 5 Systemy mogą wymagać aktywacji.
  • 6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
  • 7 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Nie wszystkie funkcje są dostępne dla wersji podwozia z kabiną.
  • 8 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera