09.06.2020

Ford Transit jest teraz dostępny z trwałą, podnoszącą oszczędność, nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów

Ford ogłosił dziś rozpoczęcie produkcji nowej, 10‑stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła (RWD), która gwarantuje doskonałą oszczędność paliwa,1 wyjątkową trwałość i podnosi zdolność holowania do 2800 kg.2

Nowa skrzynia biegów stanowi idealne rozwiązanie w podwoziach Forda Transita z napędem na tylną oś, w których preferowane są wygodniejsze w użytkowaniu przekładnie automatyczne.

Opracowana przez inżynierów Forda i sprawdzona w modelach tak różnorodnych, jak nagradzane pick-upy Ranger i F150, a także w rozwijającym wysokie osiągi sportowym Mustangu, inteligentna skrzynia biegów została zaprojektowana z zamysłem ograniczenia kosztów paliwa w firmach, w których użytkowanie pojazdu wiąże się z wykorzystywaniem szerszej rozpiętości przełożeń, pozwalającej silnikom pracować z najwyższą wydajnością.

10-stopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w wersjach Transita napędzanych na tylne koła przez najnowszy 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue HDT (Heavy Duty) o mocy 170 KM, przeszła intensywne testy wydajności i trwałości, aby gwarantować skuteczność w pojazdach pracujących przy dużym obciążeniu, w napiętych harmonogramach, używanych często do holowania.

– Kierowcy Transita docenią płynny przyrost mocy oferowany przez wiodącą w swojej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, a operatorzy flot odniosą korzyści jakie daje jej trwałość i wydajność – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. – Automatyczna przekładnia, zastosowana w wersjach Transita przeznaczonych do pracy z dużym obciążeniem, wpływa korzystnie na komfort prowadzenia i oferuje doskonałą zdolność holowania, podkreślając charakter i potencjał wytrzymałych pojazdów oraz ich właściwości jezdne – które zbudowały reputację Transita wśród właścicieli firm.

Produkowany już na pełnych obrotach nowy układ przeniesienia napędu jest elementem udoskonaleń wprowadzonych w Transicie w 2019 r., na które złożyły się bardziej ekonomiczne układy napędowe (w tym zelektryfikowane EcoBlue Hybrid), podniesiona ładowność i usprawniony system komunikacji. 10-stopniowa skrzynia biegów została wprowadzona wraz z obecnie stosowaną sześciostopniową przekładnią automatyczną, która jest dostępna wersjach Transita z napędem na przednie koła FWD, przeznaczonych do lżejszych zastosowań.

Zaprojektowany z myślą o oszczędności i trwałości

Konstrukcja z większą liczbą przełożeń, oferująca 10 biegów oznacza, że 2,0-litrowy silnik EcoBlue HDT o mocy 170 KM może pracować bliżej swojej maksymalnej wydajności i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i komfort, niezależnie od sposobu jazdy.

Symulacje komputerowe pomogły zaprojektować odpowiednią architekturę skrzyni biegów, równoważąc korzyści wynikające z większej liczby przełożeń z energią traconą podczas częstszych zmian biegów. Optymalnym wyborem okazała się 10-stopniowa przekładnia, która przenosi większy moment obrotowy i moc, a także dobiera właściwy bieg we właściwym czasie.

Jednym z 20 podzespołów opatentowanych podczas opracowywania przekładni jest CIDAS – Regulator ze zintegrowanym elektrozaworem bezpośredniego przełożenia. CIDAS zwiększa precyzję nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, aby zapewnić szybsze i płynniejsze zmiany biegów, co powoduje, że częściej trafia na koła większy moment obrotowy, obniżając wysilenie przy naprawdę dużych obciążeniach. Oznacza to również, że kierowca nie musi tak często wciskać gazu, aby uzyskać ten sam wynik.

Inny z patentów – płyn przekładniowy o niskiej lepkości zmniejsza tarcie wewnętrzne, dodatkowo poprawiając oszczędność paliwa i zużycie elementów, a także eliminując potrzebę okresowych wymian płynu. Pompa z łopatkami o zmiennej geometrii dostosowuje dawkowanie do zapotrzebowania, co zmniejsza straty uboczne i podnosi kulturę pracy. Działające szybko sprzęgło jednokierunkowe znacznie zmniejsza wibracje i wygładza zmiany biegów przy niskiej prędkości – z korzyścią dla komfortu kierowców, którzy spędzają długie godziny w kabinie.

10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów została zestrojona pod kątem właściwości jezdnych i zastosowań Transita, a także współdziałania z systemem Auto Start-Stop, dzięki któremu zużycie paliwa jest jeszcze niższe. Przyspieszenie rozwijane jest w sposób płynny, a przyrost odczuwalny przy niskich prędkościach i przy ruszaniu z miejsca.

Przekładnia zaprojektowana do zastosowań wymagających dużych obciążeń i pracy w trudnych warunkach, odbyła w fazie projektowania testy trwałości na odcinkach 6 milionów kilometrów, w tym tysiące kilometrów w morderczych wyścigach terenowych.

Szeroki profil potencjalnych użytkowników

Wśród wariantów Transita wyposażonych w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów można wybierać między podwoziami 350 L3 lub 350 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, z bliźniaczymi lub pojedynczymi kołami na tylnej osi lub autobus 18-miejscowy 460 L4
o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg.

Oszczędność i trwałość przekładni automatycznej czynią z niej doskonały wybór dla operatorów flot, którzy analizują całkowite koszty eksploatacji, biorąc pod uwagę skrócenie przestojów i parametry użytkowe pojazdu.

W ofercie fabrycznych opcji zabudów Forda Transita znajdują się skrzynie otwarte. Specjalizujące się w zabudowach firmy nadwoziowe, akredytowane przez Forda, mogą na zamówienie projektować i przebudowywać pojazdy bazujące na Transicie z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów - od chłodni lub wywrotek po kampery. Oferta pojazdów dostawczych Forda obejmuje mnóstwo fabrycznych opcji, natomiast program opcji specjalnych (SVO) jeszcze bardziej ją rozszerza, aby dostosować każdego Transita do jego zadań.


1W przypadku wersji Transita HDT z 10-biegową przekładnią automatyczną o masach między 2380 kg, a 2610 kg obowiązują następujące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 - 7,3 l/100 km, 193 g/km NEDC (11,6 l/100 km, 305 g/km WLTP). 

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

2Maksymalna zdolność pojazdu do holowania może różnić się w zależności od obciążenia bagażnika i konfiguracji pojazdu, akcesoriów oraz liczby pasażerów.



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera